Co przyniesie przyszłość? Wiadomości ze świata nauki, odkrycia, nowe dokonania medycyny mogące pomóc w walce z glejakiem. Oraz specjalny dział poświęcony najnowszym informacjom na temat Temodalu (TMZ).
No tak, było wiadomo, ale mnie poraziły tzw oficjalne badania dopuszczające tę truciznę na rynek. Czy tak wyglądają "badania" dopuszczające leki do użytku? Czy możemy mieć zaufanie do np aspiryny?
o aspartamie wspominalem takze tutaj: viewtopic.php?p=6876#p6876 oraz film dokumentalny z kanalu planete : viewtopic.php?p=11093#p11093 Alternatywa dla aspartamu jest naturalny slodzik - stewia (jest ok. 300 razy slodsza od cukru) , ktora nie zostala dopuszczona w usa wlasnie dlatego ze mogla by byc za duzym konkurentrem dla aspartamu, w UE rownez nie jest dopuszczona.W usa moze byc sprzedawana jako suplement ale zabronione jest okreslanie jej jako slodzika, wiecej info: http://www.stevia.net/ oraz: http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia i PL: http://pl.wikipedia.org/wiki/Stewia . . . do aspiryny jak najbardziej ostatnie badania pokazuja ze dziala ochronnie na watrobe
Zgadza sie, tez bylem zszokowany, ogolnie teraz jest problem ze znalezieniem czystego calcium, np dla diabetyka, bez cukru graniczy z cudem, tylko bodajze polfa krakow takie oferuje, przynajmnej w mojej aptece i to tez juz nie maja na stanie. To samo jesli chodzi o musujace witamizery czy tez wapno w biedronkach i innych marketach, wszytko aspartam. To samo jesli chodzi o energy drinki biedronki w saszetkach do rozpuszczania.
Na szczescie jest pozytywna wiadomosc. FDA zezwolila na wprowadzenie stevi jako slodzika!:
As of last week, it seems companies producing zero-calorie products will have zero excuse to continue using synthetic sweeteners aspartame, saccharin and Splenda.
Following political pressure from industry giants Coca-Cola and Pepsi, The FDA gave a long-awaited nod to two stevia-based sweeteners developed by PepsiCo and the Coca-Cola Company. According to an article in the New York Times, the FDA now says they have “no objection to rebiana having GRAS (Generally Recognized As Safe) status” as a general-purpose sweetener for food and beverages. It’s a huge switch in the FDA’s attitude. Previously, despite that Stevia is approved as a food additive in at least a dozen countries, including Japan and China, it could only be marketed in the U.S. as a supplement and was routinely suppressed by the FDA, reputedly because it threatened the profits of aspartame.
The two new stevia-based sweeteners, PureVia and Truvia should show up on the consumer shelves in early 2009. Both use rebiana or Reb A, an extract from a South American shrub called stevia. Stevia is said to be 150 to 400 times sweeter than sugar. See also Stevia on Wiipedia
While the FDA’s motives continue to be questionable, the benefit to the consumer is not: This turn in the Stevia tide will no doubt open the gates for stevia-sweetened products to flood the market. That’s excellent news for anyone seeking healthier, more organic products.
New products to look for with Stevia
* According to Reuters, Coca-Cola North America said Sprite Green is due to go on sale this month, and that it would be the first of what it expects to be many US products sweetened with Truvia.
* PepsiCo said its first US PureVia sweetened products would SoBe Lifewater in three different flavors.
Stewia, naturalny słodzik z Ameryki Południowej zmieni rynek
Stevia rebaudiana Bertom to marzenie każdego marketingowca. Po pierwsze zero kalorii, po drugie czysto roślinne pochodzenie. W końcu indianie na terenach obecnego Paragwaju słodzili nim gorzką mate jeszcze przed przybyciem Hiszpanów.
Decyzją Food and Drug Administration została zatwierdzona do sprzedaży w USA i powoli zaczyna podbijać rynek zajęty dotąd przez sztuczne słodziki, asparganty. Powstają kolejne marki, sprzedające mniej lub bardziej naturalną wersję ekstraktu (syrop) lub sproszkowanej stewii. Za chwilę napoje ze stewią wypierać będą te z sztucznymi słodzikami, syropem kukurydzianym czy cukrem. Zapowiada sie rewolucja na rynku spożywczym - informuje "The New York Times".
Choć do końca 2008 roku sprzedaż stewii w USA była nielegalna, od lat świetnie radzi sobie w Azji, a szczególnie w Japonii. Tam dodaje się stewię nawet do konserw mięsnych i warzyw w occie, by łagodzic smak. Do tego słodycze, gumy do żucia i napoje. Być może teraz, gdy stewia "chwyciła" w USA, eko słodzik zaimportuje Europa.